20 Ağustos 2013 Salı

1-iran'a gelis



imam humeyni havaalanina gece ulastim. kontrolden gecis cok yavas ilerledi. donuste de daha fazla yavaslikla karsilasacaksiniz. sabah ilk olarak kurs binasina gidecegim icin geceyi orada gecirmeye karar vermistim. bazi havaalanlarinda yolcularin uzanacagi alanlar vardir. burada gozume oyle bir yer carpmadi. klimadan soguklamis tekli banklara yayilmayi dusundum ama rahatsiz oldum. sonra nedense aklima namazhane dedikleri mescide gidebilecegim geldi. bavulu ayakkabilarin oldugu raflarin oraya koyup iceri gectim. sahiden iceride uyumaya calisan bazi iranlilar vardi. ben de  uzandim. ancak aklim hep bavulumda oldugu icin ara ara kalkip kontrol ettim. bavulun basina bir sey gelmeden sabahi ettim.

havaalanina toplu tasima araci bulunmuyor. iranli arkadasima gore bu bir iran stili. iranlilar havaalina taksiyle gidilir diye dusunuyormus. onlar fikir degistirene kadar bir ipucu. taksi tutmak icin havaalanindan cikis yonundeki taksilere yem olmak yerine diger kattaki yolcu girisindeki taksileri kullanmak daha akil kari. bos donmek istemeyen taksi indirim teklifinizi kabul edecektir. tahran'daki taksilerde taksimetre yok. bu yuzden taksiye binmeden gideceginiz yeri soyleyip fiyati ogrenin ve kesinlikle indirim teklif edip anlasin.

havaalaninda kurs binasina gitmem bir saatten fazla suruyor. sabah oldugu icin meshur tahran trafigine elbette yakalaniyorum. tahran universitesine bagli dehhoda(dehkhoda) dil kursu binasi sehrin kuzeyinde elborz dagi'nin eteklerine yakin bir yerde ortadogu'nun en uzun caddesi oldugu soylenen veliasr (valiasr) caddesinde bulunuyor. daha sonralari caddenin uzunlugu ile ovunulmesi bana biraz sacma geldi. farkli meydanlardan sonra caddenin ismi degismesi gerekiyor bence ama degistirmemisler ve ayni ismi verdikleri icin olmus sana en uzun cadde. veliasr asrin velisi kabul edilen imam humeyni'nin lakabi. caddenin ismi daha once pehlevi caddesi imis. sehir de caddeye gore kuzey guney diye ayrilmis denebilir. kuzey yuksek ve daga yakin oldugu icin serin. guneye gore daha pahali, luks ve temiz.  veliasr caddesi'nin en kuzeyindeki tejris(tajrish) meydani'ndan guneydeki rah ahan denen tren yoluna kadar surekli gidip gelen otobusler var. kurs binasina gidip evraklar hakkinda bilgi ediniyorum. yurtlarinda bos yer olmadigini soyleyip elime birkac konuk evi adresi veriyorlar. bence yurtlarinda yer var ama turkiye vatandaslari vizesiz geldigi icin yurdu daha cok vizeli gelen avrupa ulkelerine ayiriyorlar. kurstakilerden rica edip telefonlarindan iranli arkadasimi ariyorum.

taksiyle esyalarimi listedeki bir konuk evine birakip arkadasimin verdigi adrese gidiyorum. ev kursa yakin. burasi arkadasimin erkek arkadasinin evi. bu yeni arkadasimin hem cok gezen hem de evine yurtdisindan cokca konuk alan birisi oldugunu ogreniyorum. acil yapmam gereken seyleri listeliyoruz. para bozdurma, kurs parasi yatirma, telefon karti edinme vb. hepsinin siraliyorum. bana kiz arkadasimin kullanmadigi bir bankamatik kartini verip bozdurduklari parayi ona yukluyorlar. kurs ucretini bankaya gidip oduyoruz. bu arada kurs baslamadan once tatil mahiyetinde bir sey yapmak istedigim icin daha oncesinden kis(kish) adasi'na gitmeye karar vermis oldugum icin bana bilet ve otelin dahil oldugu bir paket satin aliyorlar. hemen ertesi gunun sabahina :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder